KONFERENCJA 2013

Konferencja międzynarodowa

NOWOCZESNE KIERUNKI OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ

TABORU SZYNOWEGO

 

 

Komunikat Nr 2

Komunikat Nr 2

Miejsce:

INSTYTUT KOLEJNICTWA, ul. Józefa Chłopickiego 50, 04-275 Warszawa, Polska

Termin:

19 czerwca 2013r.

Cel konferencji:

  • Przybliżenie uczestnikom  europejskich trendów ochrony przeciwpożarowej taboru szynowego.
  • Wymiana doświadczeń pomiędzy ekspertami z europejskich ośrodków badawczych.
  • Dyskusja na temat wdrożenia EN 45545.
  • Otwarcie i prezentacja nowego Laboratorium Badań Ogniowych.

 

Zapraszamy zainteresowanych ochroną przeciwpożarową w taborze szynowym  (kolej, metro i tramwaje)  przedstawicieli: Administracji Państwowej, Jednostek badawczych,  Operatorów, Producentów taboru, Producentów materiałów niemetalowych i elementów pojazdów.

Komitet Naukowy:

Przewodniczący:

1.      Mirosław Siergiejczyk (IK)

Członkowie:

2.      Zsolt Bencze (CEN/TC, Niemcy)

3.      Andrzej Chudzikiewicz (PW)

4.      Roger Dirksmeier (FOGTEC, Niemcy)

5.      Sean Gregory (FTT, Wielka Brytania)

6.      Eric Guillaume (LNE, Francja)

7.      Marianna Jacyna (PW)

8.      Marzena Półka (SGSP)

9.      Jolanta Maria Radziszewska-Wolińska (IK)

10.   Leszek Rafalski (IBDM, Przewodniczący Rady Głównej Instytutów)

11.   Ewa Rudnik (CNBOP)

12.   Anna Stec (UCLAN, Wielka Brytania)

13.   Dariusz Wróblewski (CNBOP)

14.   Andrzej Żurkowski (IK)

 

Komitet Organizacyjny:

1.      Patrycja Duszyńska-Zawada

2.      Paulina Lipińska - Przewodnicząca

3.      Dorota Szatkowska

4.      Barbara Turowicz

 

Informacje nt. konferencji:

na stronie : http://www.ikolej.pl/fire-conference/

Tel.: +48 22 47 31 370, fax: +48 22 610 75 97,

e-mail: fire.conference@ikolej.pl

 

Program konferencji:

09.00 -  09.45        Rejestracja,  kawa oraz zwiedzanie Salonu Wystawowego Nowoczesne i bezpieczne wyposażenie taboru

09.45 -  10.00       Powitania

10.00 -  10.50 I SESJA

  • Sean Gregory, Stephen Grayson (FTT, UK) - Tests methods and instruments used for assessing reaction to fire properties of railway rolling stock. (Metody badań i aparatura stosowana do oceny właściwości reakcji na ogień taboru kolejowego).
  • Anna Stec (School of Forensic and Investigative Sciences University of Central Lancashire, UK) –  Fire Toxicity and Toxic Hazard Analysis (Toksyczność pożarów oraz analizy zagrożenia toksycznego).

11.00 - 11.30         Transmisja z oficjalnego otwarcia nowego Laboratorium Badań Ogniowych LK

11.30 - 12.00         Przerwa kawowa oraz zwiedzanie Salonu Wystawowego  Nowoczesne  i bezpieczne wyposażenie taboru

12.00 - 14.00        II SESJA

  • Zsolt Bencze (CEN/CENELEC, Germany)European Standardization in fire safety of rolling stock. (Normalizacja europejska w ochronie przeciwpożarowej taboru szynowego)
  • Eric Guillaume (LNE, France) – Contributions and limitations of Fire Safety Engineering to assess the fire safety level in European trains. (Wkład
    i ograniczenia w zakresie inżynierii bezpieczeństwa pożarowego do oceny poziomu bezpieczeństwa pożarowego w pociągach europejskich).
  • Jolanta Radziszewska-Wolińska (IK, Poland) Development of requirements for fire protection of  rolling stock in Poland and their comparison with EN 45545. (Rozwój wymagań dotyczących ochrony przeciwpożarowej taboru w Polsce i ich porównanie z normą EN 45545).
  • Roger Dirksmeier (FOGTEC, Germany) - Validation of Fire Detection and Fire Suppression Systems in Rolling Stock Applications. (Walidacja systemów wykrywania ognia i systemów gaszących w zastosowaniach taboru kolejowego).

14.00 - 14.45         Obiad oraz zwiedzanie Salonu Wystawowego  Nowoczesne i bezpieczne wyposażenie taboru

14.45 - 17.00        III SESJA

  • Michael Klinger (IFAB, Germany) - Fire detection systems for rolling stock applications/vehicles. (Systemy wykrywania pożaru do zastosowań w taborze synowym / pojazdach).
  • Michele Barbagli (FOGTEC, Germany) - High Pressure Water Mist Systems for Rolling Stock Applications. (Zastosowanie wysokociśnieniowych systemów mgły wodnej w taborze szynowym).
  • Krzysztof Pikulski (TELESTO, Poland) - Low Pressure Water Mist System for the protection of railway vehicles and railway infrastructure. (Nisko-ciśnieniowy system mgły wodnej  do ochrony pojazdów i infrastruktury kolejowej).
  • PANEL DYSKUSYJNY  - What are the challenges facing the designers, pro-ducers and testing as well as certification bodies  of new rolling stock? (Jakie wyzwania stoją przed  projektantami, producentami i badaczami oraz  jed-nostkami certyfikującymi  nowy tabor?).

(uczestnicy: Eric Guillaume (LNE, Francja), Roger Dirksmeier (FOGTEC, Niemcy), Zsolt Bencze (CEN/CENELEC, Niemcy), Jolanta Radziszewska-Wolińska (IK, Polska), Marek Pawlik (IK, Polska)

17.00 - 18.00        Zwiedzanie nowego Laboratorium Badań Ogniowych LK

 

Język:

Wyświetlane prezentacje: angielski

Prezenterzy: język polski lub angielski z symultanicznym tłumaczeniem

 

 

 

Proponowane hotele

Hotel IBIS Ostrobramska

ul. Ostrobramska 36
04-118 - WARSZAWAPOLSKA

tel. (+48)22/5157800, faks:(+48)22/5157888, email: H3129@accor.com

GPS: N 52° 13' 58.58'' E 21° 7' 10.16''

http://ibishotel.ibis.com/pl/hotel-3129-ibis-warszawa-ostrobramska/index.shtml

BEST WESTERN Hotel Felix

ul. Omulewska 24
04-128 Warszawa

tel.: 22 210 70 00,

email: hotel@bwfelix.pl

GPS: N 52°14’29.68" E 21°05’47.77".

http://www.bwfelix.pl/kontakt

Novotel Warszawa Centrum

ul. Marszałkowska 94/98
00-510 WARSZAWA

tel. (+48)22/5960000, faks. (+48)22/5960647

email: H3383@accor.com
GPS: N 52° 13' 45.72'' E 21° 0' 47.42''

http://www.accorhotels.com/pl/hotel-3383-novotel-warszawa-centrum/index.shtml

 

lub inne hotele za pośrednictwem http://www.hrs.com/pl/

HRS

 

Dojazd

Instytut Kolejnictwa, ul. Chłopickiego 50, 04-275 Warszawa

Dojazd pociągami:

SKM Warszawa, linia S1 (kierunek Otwock) oraz Koleje Mazowieckie, KM (kierunek Pilawa, Otwock, Dęblin). Przystanek Warszawa Olszynka Grochowska

 

Dojazd autobusami (Kierunek PKP Olszynka Grochowska):

135, 245, 102, 523

Dojazd autobusami z koniecznością dojścia ok 10 min. piechotą:

188 (Kierunek Gocławek Wschodni, przystanek Chłopickiego)

Komunikat nr 1

Komunikat Nr 1